johannanataliegrimbeck

5/1 2013

Publicerad 2013-01-05 06:49:45 i

Det blev en riktigt lång dag igår.
Vi gick upp vid 03.45, åkte sedan bil i två timmar till tsitsikamma där linbanorna var.

Kl 06.00 var vi framme, vi hade en liten lätt kurs innan det var dags att ta på sig sin utrustning.
Vi åkte iväg i en liten jeep ut i skogen, och efter en kort stund i den så var det dags att leka Tarzan, eller kanske Jane!

Det minsta avståndet till marken var runt 30 m och högsta runt 50 m.
Dvs ingenting mot när man stod på bron häromdan.. Jag kan verkligen inte släppa känslan, jag fattar inte heller att jag gjort det! Att jag verkligen hoppade ut därifrån!!

Men hur som helst så var det riktigt roligt där ute i skogen på linbanorna ,en upplevelse helt klart! Inte varje dag man åker runt sådär på en lina i skogen.
Vi har även fått en film när vi åkte, vilket ska bli roligt att visa när vi kommer hem, detsamma gäller när jag hoppade. Finns både filmer och bilder ifrån de, sen ifall man vill se mitt ansiktsuttryck är en annan femma, haha!
Längtar tills jag får åka hem och visa mina nära och kära vad vi upplevt här i Syd Afrika, det är helt fantastiskt här.

Efter vi var klara med våran Tarzan lek så var det dags att sätta sig i bussen igen i två timmar för att komma till hotellet!
Där tog vi ett snabbt stopp och en snabb lunch, sedan åkte vi ännu två timmar i bussen till cango caves, det är massvis med grottor. Vägen dit var unik och det var intressant att lyssna på guiden och det var riktigt fräckt inuti grottan!

Därefter åkte vi till en strutsfarm.
Vi fick en liten snabb lektion om djuren osv, sedan var det dags att mata dem. Kändes riktigt obehagligt och man var inte så tuff när man stod där bredvid dem.
Men det blev mer än så..
Vi red på dem, de är ju helt crazy!
De bara sprang iväg och man typ hängde efter, finns film på även de.
Så ja, nu har man ridit på en struts, inte illa!
Sen om jag skulle göra om de är en annan femma, haha!
Sedan backade vi med en hel hink med bak och så hängde de över halsen på en och åt, så man hade de i ansiktet, sådär mysig känsla..

Sedan satt vi oss i bussen igen för åter två timmar hem.
En snabb dusch och ombyte på det för att sedan äta kvällsmat.
Jag och Jessica kröp väl i vår lilla säng runt 11.
Sedan somnade jag gott må ni tro!

Idag lämnar vi George för att fortsätta på garden road till Kapstaden. Det tar fem timmar.
Så vi kommer åka runt 08.00 och vara framme vid 13.00!

Kanske inte kommer ha internet på nästa hotell, det återstår att se.
- om inte så hörs vi när jag är hemma i Sverige igen!

Och mina finaste tjejer, Elin,Emla,Persson och Lisa, snart är jag hos er igen. Saknar ihjäl mig efter er!

Ta hand om er!
/ Waka,waka,South Africa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela