johannanataliegrimbeck

2a dagen

Publicerad 2012-03-12 23:17:03 i Allmänt,

Dagen började med att vi försov oss. Bra jobbat!
Men vi hann.

Kl 08.00 gick bussen ner mot Torpshammar ( vi bor lite utanför mitt ute i skogen ) där hade vi lektion om hypotermi. Vilket vi hade runt tre timmar.

Bussen gick sedan till Gäle ( här vi bor ) där vi fick lunch.
På eftermiddagen hade vi olika slags övningar med olika bårar.
Det var inte det lättaste att bära någon på en bår i djup snö.
Min rygg sa ifrån, även lärarna så jag fick för de mesta vara skademarkör.

Nu på kvällen har vi haft de lugnt.
Imorgon blir de en lång dag..

Vi börjar 07.00 med frukost, möte kl 08.00 om dagen för att sedan gå ut i snön.
Vi ska sova i tält osv, mitt ute i skogen. Kommer hem på onsdag kväll.
Dvs vi ska gå långt, med en stor väska med alla våra saker i. Vi ska bygga upp ett tält, laga mat utomhus och vara eldvakter.
Ska bli spännande men även jobbigt.

Godnatt, nu måste vi sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela