johannanataliegrimbeck

15 timmar ute

Publicerad 2012-03-14 00:19:26 i Allmänt,

Vilken dag. Vilken sjuk dag! 15 timmar ute, utan värme.
Jag är så fruktansvärt trött i kroppen, de värker så och de finns inte ord hur de sticker i kroppen nu när man blivit varm.

Vi gick ju ut 09.00 tiden kanske,gick dit vi skulle vara hela dagen.
Jag kom ju i "sök gruppen" så de var de första min grupp fick göra, gå i den djupa snön och leta efter folk.

Och så har de hållt på. Hela förmiddagen,eftermiddagen och kvällen.
Det var så kallt, så tufft att gå med personer som ligger under en gran i 1 m djup snö, och sedan bära ut dem igen, i snön och tillbaka till lägret. Skojar inte när snön är till knäna och till höfterna.
Tror inte så många förstår hur sjukt de var och har varit idag.

Vi skulle ju sova i tält inatt. Men jag fixade inte de, vi gjorde sista övningen nu 23.00, gick i mörkret med våra pannlampor och letade..
Det här skulle fortsätta till 05.00 inatt.
Och jag fixade de helt enkelt inte.

Så nu ligger jag i sängen på Gäle.
Jag är inte heller ensam.

Duschade precis på max, de behövdes.
Men hade behövt min pojkvän som skulle kunna värma mig ännu mer.
Nä, nu läggdags.
Upp kl 06.00 för att gå ut till de andra i skogen.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela