johannanataliegrimbeck

2 Juli

Publicerad 2012-07-01 23:23:47 i Allmänt,

Det har hänt ett och annat sen jag skrev sist. Men appen på mobilen är hel knäpp så inte gått att skriva, sen har jag ju inte varit hemma på ett tag heller.
 
Har haft en vecka ledigt, det var så skönt! Fick ju aldrig direkt ledigt efter studenten utan det blev jobb med en gång.
Åkte till Jönköping förra torsdagen efter att jag slutat jobba kl 16.
 
Midsommar firadades med andra ord i Huskvarna hos familjen Ask tillsammans med familjen Ludvigsson.
En trevlig och mysig midsommar fick vi ihop.
 
Dagen efter midsommar kom familjen Magnusson och hämtade upp oss, där efter började resan till Södertälje där SM skulle anhållas.
Det var kul att träffa cyklister igen. Det var inte igår precis. Extra mysigt att få umgås med min fina vän Johanna som jag saknat sönder.
Samtidigt som det kändes bra att stå vid sidan om så kändes det ändå lite fel. Suget kom tillbaka lite och funderingarna började rusa i huvudet på mig.
 
Dagarna gick fort där borta, men jag var väldigt glad över att jag fick ledigt för att kunna vara där.
 
Det blev två nätter till i Jönköping innan jag fick köra bilen mot bästkusten.
Hade en mysig sista dag på visings ö tillsammans med Tobbe.
 
Nu är jag med andra ord hemma igen. Jag har jobbat sen i fredags och är ledig tis, fre denna veckan.
Det är fullt upp, jobbar i princip bara kvällar denna veckan också vilket gör att det blir lite segare för man hinner inte med något innan man börjar, blir liksom inte lönt.
 
Hur som helst. Inatt hände det något sjukt.
Efter att jag slutat 22 igår kväll åkte jag till min brors lägenhet, satt vid datorn en stund innan jag gick upp och la mig i sängen. Satt klockan på 02.00, för då skulle jag hämta mina kära tjejer som gjort Varberg osäkert.
Efter att jag hämtat dem körde vi hemåt, klockan var runt kvart i 3.
Helt plötsligt så bara står det ett rådjur framför bilen, jag skojjar inte, de bara kom från ingenstans. Det gick så jäkla fort. Vi fem flickor skrek samtidig som jag hann bromsa lite inann de sa BOM.
Vi fortsatte skrika innan vi väl förstod vad som hade hänt,då blev de tyst en stund, såg fortfarande bilden framför mig med rådjuret precis vid bilen. Vilken panik.
Jag blev helt borta. Stannade längre fram, gick ut och kollade på bilen, syntes inte något precis..
Sen körde jag hem??! hur jag tänkte där vet jag inte, tänkte inte alls.
Man ska ju ringa polisen, märka ut platsen och allt vad man ska göra. Inte en tanke på de då! helt väck.
Men visst ringde jag dem sen, förklarade vad som hänt osv.. klockan närmade sig halv 5 innan jag blev klar.
Har inte sovit sådär jätte skönt i natt..
Nu hade vi sån jäkla tur, hade jag kommit två sek senare hade den kommit rakt på motorhuven, och vad hade hänt då? nej usch. Fy!
Vi klarade oss och det blev bara lite skav på bilen och lite hårstrån som fastnade men de kunde varit annorlunda.
 
En trött tjej vaknade imorse. Åkte till mormor för att äta mat, love u.
Sedan jobb till 22.
 
Nu ska jag lägga mig. Imorgon ska jag göra lite ärenden i stan innan det blir jobb 16-21.30.
Hoppas allt vad jag har att jag även får fin besök. Återstår att se.
 
Natti och grattis till dem som orkat läsa!
 
Eftersom jag skrivit om cykel + att jag skrek så i bilen inatt kände jag att denna fina bild passade in!
!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela