johannanataliegrimbeck

2011

Publicerad 2012-01-08 23:45:01 i Allmänt,

Ska jag kortfatta året 2011 så kan jag inte annat säga än att det var det bästa men även det värsta/sämsta.
Lite konstigt ändå, men så var det.
Det var mycket som gjorde mig lycklig 2011, men även mycket som gjorde mig otroligt ledsen och besviken.

Nu börjar vi från början helt enkelt.

Januari 2011 :

Ingen kunde någonsin ana att julafton aldrig skulle bli sig lik efter denna.

Vi fick besök utav några troll och även en dalmas.

Februari 2011 :


Jag fick lov att åka med Elin med familj + Gunnarsson till Trysil.
Något bland det roligaste jag varit med om. Hurjeda mig!

Mars 2011 :

Det hände något i  Mars som förändrade mitt 18 åriga liv totalt. Fick då med den här utav Lisa när jag åkte bort ett tag, när jag inte klarade av att vara hemma pga allting. Hur underbar?! glömmer aldrig när jag fick öppna paketet på tåget.

Jag, mamma och Jossan åkte tillsammans med Thyrstedt till Spanien på ett två veckors långt träningsläger.
Så fantastiskt!
Jag hade haft halsfluss veckan innan, så jag åt penicillin de första dagarna, då blev de PW med mamma och Karin. Och under tiden vi var borta så började min andning att spöka, vilket också relaterade till att jag inte kunde träna så pass mycket som jag önskade.

Laddade och glada ungdomar på flyget.

Vägen upp hit är inte något man glömmer i första taget.
Fruktansvärt jobbigt, men underbar känsla när man väl kom upp och fantastisk utsikt.

Den här restaurangen är också ett minne for life. SÅ gott och SÅ mycket mat med SÅ många golfklubbor.


Många härliga kvällar nere på strandpromenaden blev det naturligtvis.

April 2011 :

Vi fick låna en ängel.
Har aldrig gråtit så mycket som denna dag. Föralltid i våra minnen. Min förebild. Min/vår älskade Eva!

Första gången på året som man kunde ligga ute i bikini, och då snackar vi April.



Valborg spenderades med mina fina tjejer hos Isabell nere vid havet.

Jag tränade på som vanligt men något stämde inte. Något var fel.

Maj 2011 :

Bilden är tagen på parkeringen utanför Halmstads sjukhus. Några timmar innan min operation.

Nervös tjej!

- Några timmar senare.. 
Kan inte beskriva känslan. Smärtan. Fy fan rent ut sagt!


Här spenderade man många timmar.

Tur att man har världens bästa syster som gjorde en glad. 

Juni 2011 :

Efter operationen började jag träna igen efter 2,5 vecka. Kände mig stark och hade viljan till att komma tillbaka. Men blev inte riktigt så. Bara efter två veckor så hände det någonting som förstörde allt. Fick en spricka i strålbenet och jag skulle få gå i gips i fyra veckor.

Världens bästa Elin bjöd mig på fin frukost dagen efter jag fått mitt förbaskade gips. Försökte få mig på bättre tankar och humör. Hon lyckades för stunden ialf!

- Minst sagt.

Jag fick inte lov att cykla ute på vägarna. Så jag fick sitta på min trainer. Som jag inte suttit tillräckligt på den när det var vinter träning?! 
Motivationen var nästan på botten, självförtroendet också. Det var tufft helt enkelt. Det var bara några veckor innan SM. Frustrationen var hög.

Det var skolavslutning. Jag slutade tvåan. När andra såg hur studenterna sprang ut lyckliga så satt jag på ett sjukhus och väntade på att få byta gips.
Snygg bränna hade man fått på köpet!


Skolavslutningen spenderades i Viktorias stuga vid havet med härliga människor.



Alla var glada och allt var på topp.


Vi åkte upp mot Skara för att fira min systers student. Aldrig sett henne så lycklig som just denna dag!!

Jag gick balen uppe i Skara. Jag hade fortfarande mitt gips och jag kommer ihåg att jag tyckte det var så himla pinsamt att ha ett stort svart gips på armen..

Midsommar och SM på Sollerön.
Själva cyklingen behöver jag inte ens skriva om. Det gick åt skogen. Jag var så ledsen,besviken och arg på äckel gipset.
Att Elin kom upp var något som fick mig må bättre, det liksom vände. Hade hon däremot inte kommit.. då vet jag inte vad jag skulle gjort.

Tusen tack för du alltid ställer upp. Att du åkte flera, flera mil för att finnas där för mig. Firar midsommar i ett förtält på en camping istället för att ha kul i Varberg. Finns inte ord hur mycket det betydde och vad det fortfarande betyder för mig.

Juli 2011:

Jag klippte lugg.

Jag fyllde 18. Årets roligaste kväll helt klart!!!!! tack vare världens bästa vänner.

Jag åkte helikopter för första gången i mitt liv. Häftigt och skööööön känsla!

Jag njöt av mitt sommarlov. Åt kvällsmat nere vid fästningen. Kollade solnedgången. Pratade om allt osv.
Jag hade ställt in cyklen i garaget efter SM och försökte tänka positivt och tänkte på annat.

Efter en hel dag på stranden bestämde vi oss för att köpa pizza på Lanternan och äta nere vid havet.
Det var en helt underbar kväll!

Jag jobbade väldigt mycket i Juli. Men den här kvällen satt jag inte i kassan utan här var vi spöken som skulle skrämma de stackars små barnen när det gick spökrundan i Höråsen som anordnades av campingen.
Och när klockan närmade sig 01.00 så kan jag säga att jag som själv var spöke, var själv rädd.. haha fy. Springa runt där i skogen på natten.. men kul hade vi !

Augusti 2011 :

I slutet av mitt sommarlov åkte jag upp till Falun för att umgås med min fina Jenny Rissveds.
Vi hade inte träffats speciellt mycket pga av att min säsong blev som den blev och hon hade fullt upp med sin fantastiska framgång.
Men vi fick ihop några dagar uppe i Dalarna!
Jag tycker så mycket om dig och det är sorgligt att vi inte kommer ses alls mycket nu framöver. Det gör ont.
Men du vet vart du har mig.

När jag ändå var uppe i Dalarna så fick jag träffa underbara Malin.
Som jag inte träffat på drygt 4 år!!!
Det var så kul att få krama om dig igen.

Lämnade många dalmasar i Falun men fick med mig en hem till Tvååker.
Alltid lika trevligt och roligt när du är här.
Han lyckades även få ut mig på ett cykel pass, hade inte cyklat sen SM. Men det var kul och mysigt, vi avslutade vårat pass på Ästad bondgår där vi tog en gooo fika.

September 2011 :

Klippte av mitt hår..

Jag och My började med vårat p100, vilket var att jag skulle lära mig köra cross. Men vi har nu "bytat" (bytt). PS : bytt skrev jag bara för du skulle tycka jag är duktig, du vet vem du är!
Hur som helst, vi har nu ett annat p100 men tanken var god och rolig. Det skrattet vi hade där i nån minut My, det slår allt. Det blir helt klart 2011 (as ) skratt!

Vi åkte till VM i Köpenhamn!

En kväll där i Köpenhamn var vi flickor lite på tok för busiga, men kul hade vi!

Oktober 2011 :

Hade en grym utgång med fina vänner!

Jag kom med i Drottning Blankas Gymnasieskolas katalog som skickas lite överallt runt om i Sverige!

Jag, My, Sofie och Pontus hade höga förväntningar inför kvällen.
Vi skulle se Rihanna. Vi var laddade och det skulle bli grymt.
Men nej, så grymt blev det inte. Utan det blev inställt, tusentals besvikna männniskor lämnade Malmö arena och för våran del var det bara att sätta oss i bilen igen - mot Varberg utan något livs ögonblick!

November 2011 :

Jag var i Jönköping och fick äntligen träffa denna pingla igen!
Världens skönaste tjej, helt klart.
Fikade på A6 och tog igen allt snack som vi missat på drygt 3 år (dvs väldigt mkt prat ) men såå härligt!

Det blev utgång i Jönköping med bla denna skönheten! Alltid lika kul att umgås med dig.

Vi hade överraskning på farsdag. För pappa, Christian och morfar. Såå mysigt hade vi det i vårat "lilla" tält.

Jönköping igen, denna gången hade vi varit på mässan på dagen för att sedan ha kul på kvällen.
Jag och Sara hade det riktigt trevligt i hennes lilla stuga, herregud vad kul de var. Där satt vi..
Kvällen blev riktigt lyckad ialf med en massa annat trevligt folk ute på Sliver.

200 dagars och ämnet var " ursäkta jag är sen men jag kom precis ifrån"
Kvällen var kanon, alla var så glada och nu började vi räkna ner på riktigt!!

December 2011 :

Världens bästa klass vann RT spelen!

Hade en super mysig dag i Göteborg med Jennifer, Linnea och Jerry!

Hade absolut ingen julkänsla i December, men när väl granen kom in så blev det lite mer känsla över det hela.

Nyår i Falköping med härligt folk.

Slutade 2011 och började året 2012 med min älskling.
Nu kan ju inget gå fel liksom?!

Herregud vad lång tid det här tog!
Nu är jag klart ialf.

Det har som sagt varit både framgångar och motgångar 2011.
Men när jag har haft det som tuffast så har jag alltid haft min familj,släkt och vänner nära mig,vilket jag är så tacksam för. Utan er hade inget fungerat överhuvudtaget!
Så tusen tack för er som alltid ställer upp, peppar och finns där. Ni är guldvärda och ni vet hur mycket jag älskar er!

Att cyklingen gick som den gick var något som verkligen tog slut på mig. Det var inte det jag hoppats på för fem öre. Men så är det, livet är inte alltid som en dans på rosor.
Jag har fortfarande inte fått tillbaka den riktiga motivationen till att sätta mig på sadeln igen. Jag vet med andra ord inte om jag kommer cykla något alls i år. Och de skrämmer mig lite grann.
Men jag har lovat mig själv att det får ta den tid det tar. Och har jag ett år utan cykel i benen så vad gör det?
Kanske kommer jag tillbaka när alla minst anar det?
Nu är det som det är ialf och det känns helt okej.

Nu är det 2012.
Har så mkt framför mig.
So let´s do this!

Kommentarer

Postat av: e

Publicerad 2012-01-09 00:19:45

Saknar dig diamantklimp!

Postat av: Ida

Publicerad 2012-01-09 00:25:23

Fina du! :D

Postat av: johanna lindman

Publicerad 2012-01-09 07:35:27

låter som du har haft det lite kämpigt kära du! Men om det är till någon tröst så kände jag precis samma när jag hade lagt av.. men efter ett tag när man hade lärt sig att släppa allt "tvång" som man faktiskt känner så kommer motivationen och glädjen oftast tillbaka - just för att man inte måste! :) Så ta hand om dig och har ett härligt sista år på gymnasiet! Cykla kan man ju göra senare ;)

kram!

Postat av: Erika Edvardsssoooonniss

Publicerad 2012-01-09 14:23:48

johanna din vackra brud! Vad kul o se ditt 2011 lite snabbt,har ju ingen aning annars.Hoppas vi ses snart <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela