johannanataliegrimbeck

14 Januari

Publicerad 2012-01-14 16:24:17 i Allmänt,

Åt god frukost hos chefen innan vi åkte iväg till Halmstad.
Ulf ( dvs min chef ) sa hela vägen dit att " ja, vi alla vet ju vem som kommer på första plats, frågan är vem som får den stackars andra plats?" och " ska jag hämta mitt formelett licens nu? jag menar så ni bara kan kolla på det lite" haha.

Jag har aldrig åkt gokart och var därför lite skakis när vi skulle sätta oss i den. Men de gick fint och första heaten kom jag på 3dje plats.
Andra heatet var jag mer taggad och hade kommit in i det, slutade då på 2a plats bakom Ulf fast med samma tid.

Det var sedan dags för A-finalen. Jag och Ulf stod längst fram, bredvid varandra. Vi tjuvstartade lite båda två.. men jag råkade visst göra det precis innan grönt..
Men Ulf tog starten ändå men när vi kört ett varv så står han som har hand om det och ropar " omstart, omstart, tjuvstart"

Vi var nu mer laddade.. starten gick och yes, jag tog den.
Sen var det fight på hög nivå. Han var om mig en gång men puttade ut han och jag var först igen. Sedan var det bara gas som gällde in i mål.
"låt bästa kvinna vinna" sa jag när vi kom i mål till honom, hahaha.

Galet kul och så skönt och vinna över just honom. All personal hade sagt innan att vem som helst får vinna,bara inte Ulf. Vi lyckades!

Nu ska jag göra mig i ordning innan det blir vinprovning och mat på fästningen. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela