johannanataliegrimbeck

9 December

Publicerad 2012-12-09 21:20:01 i Allmänt,

Och så var det andra advent helt plötsligt.
 
Har varit en bra helg. Skönt med ledighet. Fick liksom njuta lite extra för har inte många lediga dagar nu tills vi åker, 4 dagar bara. Jobbar ju till och med på julafton..
Men, så äre. Sen har jag ju lång ledigt i Syd Afrika, så jag ska väl inte klaga!
 
Igår var jag väldigt trött efter fredagens bravader. Jag och syster var ensamma hemma, så vi åkte till mormor och fördrivde tiden med en promenad med henne och Blixten i snön. Var riktigt fint väder,så det var himla mysigt!
'Efter vi kommit hem och jag hade gjort mig i ordning så kom Emla och vi åkte till kyrkan där Tvååkers Lucia skulle krönas osv.
Tänk att det var jag som stod där för fyra årsen och skulle krönas, och för tre gav jag kronan till Natalie och för 2 årsen så var det jag som hade hand om hela Tvååkers Lucia tillsammans med Arlene och Linda.
Det var mycket att göra, och då gick jag ju i skolan och så med, tajt schema men väldigt roligt.
Men i år, då fick jag sitta och bara kolla på tillsammans med Emla.
 
Efter vi haft en mysig stund där så åkte jag hem till syster. Vi tog det lugnt och sedan kom får kära kusin Jennifer hit till oss. Vi hyrde film och åt glass, en bra lördag helt enkelt!
 
Inatt var jag ínte jätte positiv till min hund. Samtidigt som det var lite synd om honom, för han mådde inte bra. Men han tog i princip all plats i sängen, och då var det inte bara jag som låg här utan även Jennifer.
Han gnällde hela tiden, hoppade upp och ner. Fick släppa ut honom vid halv 5 imorse och frös halvt ihjäl mig i hallen. Och när jag väl hade somnat om, nej då skulle han ha frukost.
Så nej, inte mycket sömn inatt. Men jag tycker om honom ändå!
 
Idag har vi haft en riktigt lugn dag här hemma. Har i princip inte gjort något vettigt alls!
Nu ska jag ha skype dejt med en fin vän och efter det läsa i min bok, därefter kommer jag troligtvis somna som en stock.
Upp och jobba klockan sju imorgon, så det blir att kliva upp i tid.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela