johannanataliegrimbeck

7 September

Publicerad 2011-09-07 19:23:22 i Allmänt,

Fruktansvärt väder, jag vill ha sol och värme. Sista minuten nästa? någon som hänger på?

Har varit lite upptagen det sista, med allt möjligt.

Skolan har dragit igång med lite arbeten hit och dit. Jag har inte träffat mina vänner på länge känns det som. Jo i lördags, hos Jonathan. Fast ändå inte. Inte alla. Inte mina finaste tjejer. Förutom Emla, för hon var med mig. Och Lisa fick ju träffa mig där på lördagsnatten också iof. Men ändå.

I måndags hade vi beep testet på idrotten. Det är så sjukt jobbigt! Och jag har ju inte direkt legat i hårdträning det sista om man säger så, så det tog totalt slut på mig. Jag maxade mig totalt och kom till 14.2 och max är 14.6. Och fick visst gjort ett litet rekord på skolan och de är ju alltid kul men hurjeda mig så trött jag var det sista!
- och träningsverken sitter fortfarande i. Mina vader är helt kaputt känns det som. Gör ont så fort jag rör mig, men det är väl bra antar jag.

Men vet inte om jag hade någon liten förskylning på gång i kroppen, för på natten kände jag mig lite sjukis och värre var det på morgonen.
Jag vaknade på tims soffa. Vi hade kollat film på kvällen och lagat tacos ihop, och självklart var fina Madde med. Och istället för att köra hem mig på kvällen beslutade vi över att jag kunde nana på soffan. Mysigt, men lite ensamt ändå.
Gick till skolan men kände med en gång att jag inte var särskilt pigg. Frös som en tok också. Snälla My lånade ut sin gosiga tröja till mig.
Tur att vi hade kort dag, slutade 12 och åkte med Adis hem och somnade på soffan så fort jag kom hem. Vaknade två timmar senare av att jag svettades ihjäl, tog tempen och yes feber.

Tog det bara lugnt resten av kvällen. Kikade idol och la mig tidigt. Och imorse kändes det bättre, skönt. Så jag tror inte det är något långvarigt, som tur är!

Var hemma från skolan idag och har istället varit hemmafru.
Tvättat en massa tvätt, hängt upp en massa tvätt, vikt en massa tvätt, dammsugat, rensat mina två garderober,bort med sommarkläder och in med höstkläderna vilken känns tråkigt men ändå lite mysigt.
Men eftersom inte mamma är hemma tog jag på mig mamma rollen idag.

Nu ska jag hjälpa pappa nere i källaren för att sedan laga lite mat och resten av kvällen kommer jag spendera i soffan med gosfilten över mig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela