johannanataliegrimbeck

10 September

Publicerad 2011-09-11 00:19:36 i Allmänt,

Veckorna går så otroligt fort, helt sjukt. Frågan är om det är bra eller dåligt? jag tror det är ganska bra ändå. Det känns så ialf.

Igår var skolan som vanligt. Första lektionen var idrott men jag kikade bara på pga av att jag känt mig dålig i veckan så att springa runt kändes inte som den ultimata idéen.
På sjukvården var vi på Varbergs fästning på visning om hur varbergs kurort förändrats från förr - nu och hur känd Varberg är för sin kurort, spa, vatten (hav) osv! Ganska intressant ändå.

Åkte hem och sov i soffan i två timmar,det behövdes!
Vaknade av att Elin ringde och ville ha följe till Lisa, vi kom överens om att jag skulle cykla över till henne och göra mig i ordning där.
Jag hade tidigare fått ett sms av Lisa att halv sex skulle vi alla vara hos Lisa för att laga lite tacos innan vi skulle iväg till Simon för att fira honom.

När vi hade gjort oss i ordning skjutsade jag Elin till Lisa. Resten av tjejerna var där när vi kom och Lisa börjar då med att ta ner alla våra väskor ner till källaren pga att Rune blir så trött på att väskorna ska stå innanför dörren, jag erbjöd henne hjälp men nej hon klarade det bra själv! (hon la då väskorna i bilen).
Efter en kort stund sa Lisa att vi skulle gå ut i bilen för vi skulle åka och handla. Jag sa ju genast att det kändes som en dum idé eftersom Lisa bor nära ica och att åka bil kändes lite för mkt "lathet" men nej, bil skulle vi åka.
Vi åkte förbi ica, jag och emelie fattade ingenting men fick till svar att det skulle bli konsum istället. Men när vi passerat konsum frågade vi en gång till, vart är vi påväg?
- pappa ska göra ett ärende i stan så vi kan lika med handla på Kvantum, eller hur? sa Lisa.

Jag och Emelie fattade fortfarande ingenting och Persson och Elin var ju inte dåliga dom heller, dom spelade med. Lite för bra.
När vi kom in till stan började jag och Emla gå upp till kvantum men efter en kort stund ser vi att våra vänner går ner mot stan ist, vi blir lite små irriterade och fattade inte vad dom höll på med, vi små ropade lite bakom men nej, dom lyssnade inte utan fortsatte gå.
Vi tyckte det var lite pinsamt att gå runt så där i ordning gjorda på stan klockan sex på kvällen liksom, alla andra var ju helt vardagsklädda som vi mötte.

Vi fick sedan reda på att vi skulle möta Lisette, och det gjorde vi utanför restaurangen Zorbas.
Men när vi sagt hej till Lissan och tjejerna går in säger jag och Emelie igen " vad tusan ska vi göra här inne?" - vi ska bara hälsa på en får vi till svars.
Jag och Emla blir lite mer irriternade och tycker att det är pinsamt att gå in på en restaurang, säga hej till någon vi inte känner och sedan gå.
Men när servitrisen visar ett tomt bort och säger " varsågoda och sitt " det är då vi förstår det var våran överraskning till mig och Emla.
Och om dom lyckades? skapligt bra.

Det blev mycket prat, god mat och efterrätt och bjudna blev vi med!
Ett otroligt fint halsband fick jag med.
Är evigt tacksam för kvällen tjejer, ni är bäst och jag älskar er!

Idag har jag lekt med min älskade kusin Jennifer. Hon har en Tysk tjej hemma hos sig en vecka så det blev mycket Engelska idag. Men lite svårt när hon inte kunde så mkt.
Vi kikade fotbollsmatch,åt tacos och sedan kom resten av hennes klasskompisar med deras Tysk så då kände jag läge att åka hem.
Kikade tv med pappa och nu ligger jag nerbäddad i sängen!

Imorgon blir det promenad med Isabelle,vilket var såå längesen!







you
and
me

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2011-09-11 01:16:49

snygg mössis ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela