johannanataliegrimbeck

26 Maj

Publicerad 2011-05-26 11:51:52 i Allmänt,

Hejsan!

Äntligen mår jag bra - så skönt!

Det tog 1 ½ vecka innan jag var mig själv igen. Innan jag kunde få i mig något ätbart och faktiskt orka gå upp ur sängen!
Man gjorde ingenting mer än att man låg i sin säng kändes det som. Jo, ibland kunde man gå ner till soffan och lägga sig där istället. Mycket mer orkade man inte, eller hade man inte lust till.
Förutom när man har så underbara vänner som kom och hälsade på och gjorde en på bättre humör - trots att man inte var så lätt att förstå kanske, pratade ju hel knäppt och sen var man ju inte så pigg heller.

Att äta 12 verktabletter på en dag ( ibland räckte det inte ens för man hade så pass ont ) kunde man ju inte ta mer. Men vissa stunder var verkligen groteska. Fy!
- Det var helt klart min värsta 1 ½ vecka i hela mitt liv men så värt det ( tillslut )!

I söndags satt jag vid sidan om när tjejerna körde Kinnekulle. Det kändes surt. Eftersom tävlingen var såpass viktig som den var. Men jag kunde inte göra så mycket åt det.
Hade världens bästa sällskap ialf, Johanna Nilsson - Johan !

I måndags gick jag tillbaka till skolan, det var en ganska slapp dag men jag var ändå helt slut. Inte van att göra så mycket saker liksom.
Resten av veckan har gått helt okej, fått gjort lite arbeten och Nationella prov som jag missat...

I förrgår körde jag ett riktigt pass på cyklen igen, underbart att sitta på sadeln igen och att man kände sådan förändring, helt sjukt - jag kan andas normalt ! Det var otroligt skönt att få bevis på att operationer var nödvändig och att den hjälpt.
Nu är det bara att blicka framåt och komma tillbaka!

Igår var jag på körskolan, det var mest information och sådant man skulle lyssna på.
Men kändes ganska konstigt när han sa " ja, om 2 - 3 månader ska ni ha erat körkort " - japp, i slutet av Juli, i början av Augusti ska jag ha det. Nu är det bara att ta tag i det!

På kvällen körde jag med Tottes BMW med pappa, startade i backe osv. Det börjar ta sig!

Nu ska jag tillbaka till alla mina arbeten jag ska lämna in..
Engelska
Naturkunskaps prov
Matte inlämning
Samhällskunskaps inlämning

SEN ÄR JAG ÄNTLIGEN KLAR MED ALLT!

Ha en bra dag.


Det gäller att börja i tid !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela