johannanataliegrimbeck

13 Maj

Publicerad 2011-05-13 19:17:49 i Allmänt,

Hej!

Just nu skulle jag vilja spola fram tiden typ två veckor. Så jag slipper den här fruktansvärda smärtan.

Nå, operationen då..
Den skulle bli av 13.30 men riktigt så blev det inte.
Efter att jag tagit på mig dom snygga operations kläderna,tagit prover och fått sockervatten eftersom jag inte ätit sen klockan 07.00 den morgonen så fick jag sitta i väntrummet i min ensamhet och vänta..vänta och vänta..
Det blev riktigt segt tillslut.
När klockan sedan var 15.30 så kom läkaren ut och hämtade mig och vi gick in i salen och jag fick lägga mig på sängen medan dom satt EKG och andra grejer på mig.
Dom var lite små roliga läkarna och det sista jag kom ihåg var att han sa " säg till när det snurrar i huvudet" det tog inte lång tid innan jag sa " nu gör det de" och då svarade han tillbaka " sov så gott Johanna" sen minns jag inget mer.

När jag vaknade upp på uppvaket mådde jag inte särskilt bra. Jag mådde illa och ville spy men hade inget i magen, bara blod som jag fick spotta upp. Det var inte kul, det gjorde ont och jag ville bara somna om..
Men efter lite mediciner och grejer började jag komma i liv igen och kunde sedan åka upp till mitt rum där mamma och syster var.
Jag var inte så pigg, så efter ett tag så sa jag åt dom att åka hem för jag skulle somna när som!

Natten var hemsk. Sov nästan ingenting. Det gjorde ont, värkte och jag kunde inte ligga still. Medicin hit, medicin dit. Ringde på klockan hit och dit. Tror att nummer 10 som jag låg på i min ensamhet var den som ringde mest den natten..

Hur som helst, nån timma sömn fick jag väl tillslut och på morgonen kom mamma och vid lunch fick jag åka hem.
Var så trött igår så sov mest.
På kvällen kom Lisa och Emelie, vi kollade en film och sedan slocknade jag vid 10 tiden.

Imorse var det en fruktansvärd morgon. Jag hade så sjukt ont. All smärtlindring var borta i kroppen. Helt tomt och det kändes.
Låg bara i sängen som en boll, syster kom och hilade mig en stund.
Blev bättre mot förmiddagen, Elin kom och hälsade på och sen dess har jag sovit, kollat lite film och handlat.
Mycket mer orkar jag inte. Eftersom jag inte kan äta så får jag ingen direkt näring eller kraft alls.

Jag vet att jag har många dagar kvar med denna smärta. Men när det väl över så är jag glad!

För när denna skiten är över, och när vi fixat mina stämband.. då, då jäklar.

Här är lite bilder från sjukhuset och från idag när jag pallrade mig ut och kollade på mamma och Blixten:











Kommentarer

Postat av: lisa franzén

Publicerad 2011-05-23 20:55:08

Hej johanna! :)

måste fråga vad du opererat dig för?

Hur mår du nu vännen? <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela