johannanataliegrimbeck

27 juli

Publicerad 2011-07-28 00:55:08 i Allmänt,

Skriver att det är den 27 fast att nu är det egentligen den 28, men inte hunnit med så mkt på en halvtimma..

Min dag har varit bra.
Idag var det inte en enda ledig stund på jobbet ialf, full fart hela tidn. De märks när det är fint väder på en camping om man säger så.. hurjeda mig! Tur att det var en kort dag, 8-14.

När jag stod i bakrummet och fixade med winerbröden 10 min innan jag slutade kom Andreas in och sa "släpp winerbröden, du ska åka helikopter" jag trodde han skämtade först och sa att nej,de hinner jag inte, eftersom jag inte hade slutat och var tvugnen att bli klar med det jag höll på med.
Då fick jag tillbaka " om 10 min ses vi vid helikoptern, okej?" jag trodde fortfarande var oseriös och svarade glatt tillbaka jo men visst.

Men när jag hade blivit klar och var påväg ner till mamma som låg på stranden kom det två stycken tjejer från restaurangen och sa " visst är det du som är Johanna? kom igen nu vi ska åka helikopter" först då förstod jag att Andreas var seriös.
När vi kommer fram så ropar han som hade hand om det att vi skulle skynda oss, vi fick lite instruktioner och sedan när den landade var det våran tur att åka upp i luften.
Det var så fränt. Att springa emot den, fast det var sådant motstånd. Det blåste. Håret var åt alla håll och min väska fick jag hålla hårt i.
Utsikten, känslan i magen när vi lyfte. Eller när han gjorde olika slags loper, herregud min mage. Jag var den enda i helikoptern som skrek då också jag kan tillägga..
- MEN SÅ COOLT och så kul att ha få gjort det.

Gick ner till mamma och våra andra vänner nere vid stranden, men det blåste såpass mycket så det var inte särskilt skönt så vi cyklade hem och tog tag i målningen på huset. Det var kul att måla 3 brädor, men inte mer.. och än är vi inte klara.

På kvällen åkte jag,Isabell,Elin och Emelie in till stan. Vi köpte sallad på campino och satte hos vid fästningshörnan och kollade på solnedgången och pratade.
En mysig avslutning på en bra dag!

Nu ligger jag i sängen och ska snart släcka. Imorgon är det sovmorgon eller ah, ialf till 10 för sedan är det målning.. börjar ialf inte jobba förrän 16-22 (23.00) skönt att äntligen få sova ut.

Mina bilder från dagens höjdpunkter vill inte gå in datorn så vi får helt enkelt vänta med dom tills vidare.
Här är ialf en bild från helikoptern som jag satt i tidigare idag:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela