johannanataliegrimbeck

24 Juli

Publicerad 2011-07-24 21:44:09 i Allmänt,

Jag vill ha sommar och sol, detta förbaskade regn och all blåst gör mig galen!

Häromdan skrev jag om att jag skulle klippa mig och jag var inne på kort, men de blev inte page som jag tänkt mig. För precis när jag satt mig i stolen i väntan på att Sanna klippt färdigt med kunden som var innan mig tog jag upp en bok med en massvis med frisyrer i och när jag kollade mer och mer på dessa olika frisyrerna blev jag sugen på att klippa lugg och klippa upp de mer än att klippa det snett.
- Det tar sådan tid innan det blir jämn långt igen och det kommer bli jobbigt, så jag var inte sugen på det längre.

Efter vi tvättat håret sa jag själv till Sanna att det skulle bli lugg men sammtidigt som jag sa det blev jag lite nervös, fast jag tror att storasyster var den som var mest nervös av oss tre!
Men visst blev det lugg. Det kändes konstigt när jag såg en slinga på 14 cm ramla ner på mitt knä. Sedan klippte jag 8 cm på längden, så de blev lite där med.
Det känns lite ovant, men jag vänjer mig mer och mer för varje dag - jag trivs med det!

Igår kväll så hade syster lite studentkalas här hemma, för dom som inte åkte upp till Skara med andra ord.
God mat, lekar, trevligt sällskap är några ord för att förkorta kvällen.

Mina fantastiska tjejer kom och hämtade mig senare på kvällen och vi åkte mot stan för att kolla på en bio som började 23.30. En lördagskväll, de är vi de. Vi fem.
Bad teacher hette den och den var helt klart sevärd, den va kul.

Runt 01.00 hälsade vi på några vänner nere på stan innan vi åkte hem igen, jag kunde inte somna och ikväll blev det 3 timmars sömn. Det var tungt att gå upp 06.45 imorse för att cykla i ösregn och blåst till jobbet.
Men väl framme så gick timmarna till 16.00 hyffsat snabbt.

Jag är så trött så har inte gjort någonting sen jag kom hem nästan, jo övningskört. Det märks att jag lagt det på hyllan, dags att ta ner de igen och ta tag i det på riktigt.

Nu ska jag krypa ner i min säng, läsa mina gamla dagböcker som Jossan hittade häromdan, nu snackar vi från 3an till 9:an, står nog ett och annat i dem.

Godnatt


JohannaNatalieGrimbeck

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela