johannanataliegrimbeck

15 December

Publicerad 2011-12-15 21:42:38 i Allmänt,

Vaknade upp med halsont idag, inte särskilt uppskattat..

Men tog mig till skolan och det blev en väldigt lugn dag. Först matte, äntligen förstod jag. Det var inte igår! På omvårdnaden gjorde vi ett litet grupparbete och idrotten blev inställd pga att Dan ( våran lärare ) hade gått från lektionen innan vi ens började för att det var för lite folk..

Vi var inte så positiva, försökte göra något av idrotten ändå men misslyckades ganska hårt när vi inte hade nycklar. Och Dan vägrade komma upp igen efter han åkt tillbaka till skolan..

Så efter ett tag insåg vi att nej, vi får åka hem. Kanske lika bra för min lilla hals iof.

Kom hem, kollade julkalendern och sedan dammsugade jag huset.

När pappa kom hem körde jag in till stan med han för att handla på coop, det som vi behövde till våran julkorv som skulle göras nu ikväll.
Körningen gick fint och jag börjar längta tills man har det dära kortet på riktigt..

Tiden nu ikväll har gått åt att göra jul köttbullar och julkorv.
Köttbullarna blev gudomliga.

Dock så var våran charkurist lite slapp så det var tungt redan till en början.. men vi körde på och tillslut, när vi hade halva " smeten" kvar så sa det bom och blev kolsvart i köket.
Tack och adjö för dessa fina år sa far till den innan den fick åka ur huset.

Nu har jag krypit ner i sängen. Alarmet står på 05.00 så ah, det är dags att somna snart lilla Johanna.
Men innan jag gör det tänkte jag dricka lite glögg och bli sådär varm och gosig + att jag ska läsa lite teori (och det blir man lätt trött på) så jag somnar nog snart.
Det är nämligen halkan som står på spel imorgon, halv 7 ska jag vara i stan för att sedan åka mot Halmstad.
Nervös tjej!

Halsen känns bättre, fick ju order av min kära pojkvän att äta kiwi och apelsiner, så en hel dunke har jag ätit upp!

Nej, om man skulle duscha nu ikväll så jag slipper det imorgon kl 05.00.. ja, så blir de!

Så godnatt på er.


Här gör´s korv må jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela