johannanataliegrimbeck

30 Augusti

Publicerad 2011-08-30 20:45:12 i Allmänt,

Helgen har varit mer än bra!

I fredags hade vi bara idrott så efter den åkte jag hem, gjorde mig lite i ordning för att sedan åka in till stan med Mamma och Syster.
Där inne mötte jag upp Johanna, vi gick lite i affärer innan vi åkte med tåget till Kungsbacka.
Det var så äckligt varmt, luften var hel konstig och man höll på att avlida på tåget.

Vi gick till Kungsmässan,åt lunch och kollade runt. Jag fick dock inte med mig något hem! När vi kom hem till henne så lämnade vi i princip bara av våra väskor för att sedan gå iväg för att kika på hanbolls match.
Handboll är inte min starka sida, jag förstår inte särskilt mycket av sporten men det var kul att kolla ändå.

Sedan gick vi och köpte b och j glass. Åt hemlagad pizza och sen la vi oss i sängen och kikade på cykel med glassen i högsta hugg. Eftersom jag ställt 1000 frågor innan om handboll så hade Johanna 1000 frågor tillgodo när det handlade om cykel. Vissa var så roliga så jag vet inte vad, men jag vet att Johanna gjorde tänkte likadant när jag frågade om handboll. " Varför har dom en väst på sig helt plötsligt?" tillexempel.

Efter cyklingen så kröp vi ner i sängen och bara låg och pratade tills vi båda slocknade bredvid varandra.
En perfekt fredag med min fina!

I lördags tog vi det lugnt på morgonen, duschade, åt god frukost, gjorde oss i ordning för att återigen kika på handboll. Denna gång var det tjejer som spelade.
Och där avslutade vi våran lilla mysiga helg stund tillsammans.


Jag mötte upp mamma och Ann-Sofie på kungsmässan men denna gången fick jag med mig lite mer saker hem.
På kvällen åt vi china mat hos Ann-Sofie och Mats och kikade även på cykel där med innan vi åkte hem och sov.

I söndags var det en riktig mys dag. Jag gjorde i princip ingenting kändes det som.
Gick PW med mamma,syster och blixten på 1,5 h.
Sedan låg jag i princip bara i sängen. Lyssnade på musik och bara myste med mig själv.

På kvällen blev det lite jobbigt. Men jag och mamma hade varandra.
Känslorna och tankarna flög bara på oss båda två när vi kikade på ett program.
Man kan inte stoppa de. Man bara sitter där- och tänker ännu mer.
Allt gick så fort, tror inte jag kommit över det ännu. Inte bearbetat klart.
Det var den jobbigaste perioden jag varit med om. Trots att den var kort.
Men jag och mammie hade varandra då och även i söndags.
Men de gör så ont.

Gick till Elin för att få mig på bättre tankar - hon lyckades som vanligt. Tack lillasyster ♥

Nu pluggar jag historia. Har varit med om roligare.
Imorgon har jag två lektioner.
På torsdag två och fredag en.
Sedan helg!


Detta fick följa med mig hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela