johannanataliegrimbeck

bad day

Publicerad 2010-09-19 20:17:17 i Allmänt,

Hej!

Rubriken stämmer in riktigt bra. Idag var det en riktig bad day.

Vaknade upp vid syster i husvagnen, kände att jag hade lite tröga ben redan när jag gick upp men tänkte väl att det skulle bli bättre under loppet.
Det var kallt men det regnade inte,tur de.

Vi startade i fålla 2, det var bara jag och syster som var dam juniorer, dvs att det blev ju inget SM precis.
Starten gick och det var master på 5 km. Det var grusväg dom 5 km, det gick ganska fort och jag kände redan då att denna dag kommer bli tuff.

Jag tappade syster och dom andra, när vi kom in i skogen låg jag för långt bak för att någonsin komma ikapp igen.
Det funkade bra i skogen, men så fort vi kom ut på en grusväg sa benen nej. Det var tungt och bara förbannat jobbigt alltihop.
Hade ont i bröstet när jag andades,benen blev segare och segare för varje tramptag kändes det som. Dom sista backarna var en pina. Och i slutet var min rygg inte för pigg heller.

Jag skulle köra 2 varv, allt som allt skulle bli 78 km. Men riktigt så blev det inte, vid varvningen hoppade jag av.
Det var inte min dag.
Inte syster´s heller faktiskt.
Men vi gillar varandra ändå, och cykel. Fast att man är lite trött på just cykling just nu! Det har varit en lång säsong med många tävlingar och mycket träning. Snart är det över. Både bra och dåligt av olika anledningar.

Ikväll blir det bara en riktigt mys kväll.
Totte står för maten, han kockar i köket nu. Ska bli spännande att se va han hittar på!

Imorgon är det en ny vecka i skolan, det går fort nu..

Om exakt 3 veckor åker vi till Torpshammar rt2 och rt1. Det kommer gå fort dit!



föralltid ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela