johannanataliegrimbeck

come back to me

Publicerad 2010-10-07 17:25:54 i Allmänt,

Mår fortfarande inte okej, men nu är det inte magen utan halsen.

Var hos läkaren igår, trodde det var halsfluss för mina mandlar är inte att leka med. Men det visade sig att "bara" vara ett virus.
Dumma,äckliga baskelusker. 

Att inte kunna äta som vanligt, så fort man får i sig något vill man bara få upp det igen. Eller att inte heller kunna träna. Visst, jag hade inte tänkt träna varje dag som man gjort innan. För nu är det vila som gäller! men en liten löpar runda, eller att kunna gå på innebandy träningarna hade inte varit fel. Träffa dom jag tycker om, dom som gör en på bättre humör. Istället sitter man hemma med sitt täcke och en riskudde på magen.

Jag är trött på det här!

Det verkar alltså som att detta virus som sitter i min hals är det som har funnits i magen innan. Men det bröt inte ut förrän nu, i halsen dårå.
Jag kan knappt dricka eller äta. Att äta nyponsoppa gör ont. Då är det inte speciellt kul.

Har inte varit i skolan, vilket jag borde. Men det har inte gått. Har inte kunnat koncentrera mig.
hoppas innerligt att jag ska bli bättre snart, febern är inte lika hög idag. Så jag hoppas det som varit/är håller på att vända!

På lördag är det lagträff på 4H gården i Ästad, det ska bli mysigt!
På söndag kväll åker jag till Torpshammar, förra gången åkte jag direkt efter galan. Dom hämtade mig i Jönköping men nu får jag vara med från första stund.
Jag hoppas och tror att det kommer bli riktigt kul, spec om jag är frisk.

Dagen har bestått utav en kort promenad till time, fick håll. Det kändes inte riktigt rätt. Badat bubbelbad,kikat tv, gjort lite på svenska arbeter. Mycket mer än så orkar jag inte med.

Täntke värma min riskudde igen och lägga den på nacken och dricka lite te til det. Och självklart levande ljus bredvid!


/Johanna Grimbeck

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela