johannanataliegrimbeck

3 maj 2010

Publicerad 2010-05-03 15:44:36 i Allmänt,

Hej döda bloggen?

Vet inte vad jag ska säga riktigt..utan att jag har vart helt off från att skriva något. Det var galet längesen sist, och hur mycket jag än funderar, har jag nog inget bra svar varför jag inte skrivit..
Eller jo,lite. Jag har vart borta några veckor sammanlagt, och sen hade jag praktik och allt..tiden fanns inte riktigt, sen har jag en data som mår mindre bra, vilket gör saken ännu jobbigare!

Men, nu ska jag försöka ta tag i mitt liv igen, både här och utanför.

Jag kan ju inte precis ta upp vad som hänt på dessa 3 måndaderna, förutom att säga väldigt kortfattat att det har vart både upp och ner.

Först och främst var jag ju i Idre en vecka, det var otroligt roligt och härligt att vara borta ett tag, just vid den tiden behövdes det verkligen!
Sen hade jag även praktik i 4 veckor ju, det var lärorikt och spännade.
Och spaninen resan var inte helt fel den heller, gud vad underbart vi hade!! helt otroligt.

Jag var borta sammanlagt 8 veckor från skolan, inte längesen jag kom tillbaka. Vilket ändå känns bra,kul att träffa alla igen. Älskar verkligen min klass, RT1 säger jag bara !

Mer detaljer behöver jag inte ta om vad som hänt, utan nu börjar jag om!

Men kan därimot berätta vad jag har gjort i helgen :)

Härom veckan fick jag ett väldigt roligt samtal, vilket var att jag var uttagen att göra 4 etapp lopp i Danmark med Landslaget, vilket jag blev riktigt glad över. Vi åkte i torsdags, och kom hem igår.

Jag är ju ganska "ny" på just landsväg, jag har inte kört så jätte många tävlingar, runt 4 bara..
Allt började med ett tempo på fredagen, och ett GP senare på kvällen.

Jag har ju ingen tempo cykel, vilket faktiskt har ganska stor betydelse.. men, jag pumpade på allt jag hade och slutade runt 24 plats, utav 36. På GP:t hamnade jag lite långt bak, det var en som ramla framför mig och jag hann precis vika av innan jag med skulle lägga mig. Dock tappade jag och Josefine Ahlström klungan, men vi kämpade på med 7 andra tjejer, det slutade med en spurt vilket jag tog hem. Vet inte riktigt vilken placering det blev, men hur som helst hade jag kört klart mitt första GP lopp.

På lördagen var det dags för ett linje lopp på 8.2 mil!
Jag har seriöst aldrig vart med om något jobbigare, det var helt sjukt.
Det blåste något enormt, och vädret var hel knas.. ibland regna det galet mycket på oss, men sedan blev det lite bättre, sen regn igen. Men blåsten var ju värst..
Tappade klungan 2 gånger, det var det otroligt jobbigt att jobba ikapp, men med hjälp utav min vän Josefine Ahlström klarade vi att komma ikapp klungan igen.
Jag slutade på 14 plats, utav 35.

Igår var det ett till linje lopp på 7.2 mil, men jag kunde inte starta pga av en rejäl förskylning, och vill ju inte bli sämre precis, så tyvärr fick jag hoppa över den sista. Vilket var jätte tråkigt,för ville verkligen köra. Men ibland blir det så, inte så mycket att göra åt.
Jossan som låg 2a sammanlagt vurpade,och fick bryta..inte bra det där! men hon är bäst ändå :)

Men vi fick hem en 4:de och 5:te plats i Sverige ialf, vilket vi är nöjda över.

Det var riktigt roligt att köra i landslaget, även lärorikt. Jag har mycket att lära mig, men är ialf en bit på vägen nu!

Idag har jag vart hemma, för har feber..men jag börjar må lite bättre nu, som tur är! Måste till skolan imorgon,. för att göra ett nationellt prov i Engelska, får se hur det går.

Nu ska jag plugga lite vård och omsorg,sen ska jag göra lax soppa.

Lägger ut lite bilder från Danmarks-resan med flickorna:


Jossan kom 3:a på tempot, inte dåligt!

Emma Karlsson på nervarvning efter det jobbiga linje loppet

En otroligt sliten Johanna Grimbeck

Jadu, vad ska man skriva? TRÖTTA TJEJER tror jag är rätt bra

En glad syster med sin medalj

Men tillsammans blir systrarna gladast

Svenska flickorna, vilket gäng!






Kommentarer

Postat av: JosefinE

Publicerad 2010-05-04 16:52:01

Kul att du har börjat blogga igen !! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela