johannanataliegrimbeck

21 februari

Publicerad 2010-02-21 00:39:14 i Allmänt,

Hejsan!

Ligger nu nerbäddad i min säng och väntar på att mamma ska komma upp med bandage så att vi kan fixa min fot.

Jag kom nästan precis hem från höråsen.
Det är där jag brukar löpaträna, det är ett elljusspår och några backar. Det är typ de enda backarna vi har här i Tvååker, så är det pulkaåkning som gäller får man helt enkelt vara där!

Hur som helst, det är riktigt mycket snö här ute nu. Snö drivorna är ju snart 2m känns det som..
Själv så är jag inte så positiv till det egentligen, men jag vet en som älskar det och det är lilla blixten, han storm trivs i snön.

Min dag har vart väldigt lugn, började med att jag gick upp vid 9 för att sedan åka till Pappas jobb för att måla väggarna.
Jag och mamma målade på och vid 2 åkte vi hem, för vid 3 kom Bengtsson och Gunnarsson hit för lite "för snack inför Idre". Vi åt en massa våfflor och hade mysigt. Längtar så tills vi åker.

Jag och Elin gick sedan vidare till Bosgård där vi tittade på innebandy matchen mellan Wic och Tvååker. Tvååker vann förstås ;) nej men det var en spännande och rolig match.

Efter det blev det mys med mamma och pappa här hemma, för att sedan då åka till Höråsen.
Mina kompisar var inte för snabba, så vi kom inte iväg förrän vid 9 tiden ugjefär, men det gick lika bra det.

Det var så otroligt längesen jag åkte pulka, det gjorde man ju mest när man var liten. Men herregud vad roligt det var, nu med alla kompisarna. Vi var väl 10 tjejer och 7 killar kanske? ett bra gäng i alla fall.

Dock så ramlade jag, eller ah halkade nerför backen. Så jag fick en smäll på min fot igen, den jag redan har ont i ..inte så smart, den har redan svullnat upp, men hoppas det går ner över natten, för imorgon är det match dags.
Skulle egentligen spelat idag, men p.g.a. all snö, blev det inställt!
Det är fortfarnade lite osäkert om vi får spela imorgon bara för "ras risk" men vi får väl se.

Förresten, måste bara berätta om gårdagen när vi var hos Persson.
Jag skrev ju i förra inlägget att jag inte visste om vi skulle kunna ta oss hem?
Till slut gjorde vi faktiskt det, men det tog en bra stund..
Fredrik, elins pappa fastnade nämligen med bilen vid infarten, vi kom inte loss och fick skotta fram + putta.
Men med våra girl power krafter, kom vi tillslut loss..men det var lite komiskt, vi hade väldigt roligt i alla fall.

Nej, dags att sova så att jag är pigg till matchen!

Godnattpuss <3

Tyckte det passade bra med en Alperna bild från 2006 på mig och Jossan.
Förr behövde man åka förbannat långt för att få snö..nu räcker det ju som sagt att gå utanför dörren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela