johannanataliegrimbeck

2 februari

Publicerad 2010-02-02 19:01:12 i Allmänt,

Hejhej!

Sitter just nu och kikar ut på hur mycket snö det egentligen är här utanför. Det är något sjukt. Och det slutar verkligen inte heller, utan öser ner. Och all blåst gör inte saken bättre.

Imorse segade jag lite extra,eftersom vi skulle till atletica och ha spinning + core, så kände jag inte något behov att göra mig i ordning. Utan blev mys kläder på bara.
Trots att man inte behövde lägga minuterna på att fixa sig, försvann ändå tiden. Mina nycklar är borta, vilket är lite jobbigt, för då måste man leta upp Emelie stup i kvarten i skolan. Alltså var jag tvugnen att leta upp ett par andra här hemma, så att jag i alla fall kunde låsa huset.

Jag började gå lite fort till busshållsplatsen, men efter en stund fick jag känslan att jag var lite för sen.. så jag började springa. Jag bestämde mig för att hoppa på vid "grusvägen" istället för "medborga" för då kunde jag tjäna någon minut.
När jag kom till busshållsplatsen var klockan 23 minuter över 9, den skulle gå 24 minuter över. Tur tänkte jag.
Men när klockan närmade sig kvart i 10 började jag och Emelie fundera vart den egentligen var? när vi senare gick in på deras hemsida med iphonen, såg vi att det stog " alla bussar från Falkenberg är nu inställda pga av all snö"
Men grattis!
Jag skulle ha spinning klockan 10, och klockan var redan 10 då..
Blev lite tajt, fick ledigt första passet i alla fall.

Så istället fick jag stressa på min stackars bror, så fick skjuts av honom tillslut. Men vilken skit, jag är så trött på snön. Och det ser ju inte ut som att det blir bättre för tillfället?
Förhoppningsvis kommer jag till skolan imorgon.. eller skönt att va hemma ? nej, missat tillräckligt!

Jag hann i alla fall vara med på core passet, sedan hade vi lång rast innan engelskan började. Där gjorde vi inte något speciellt mer än att jag och My skrev om en låt text .. vad den handlade om osv.

Så min dag kändes ganska meningslös.. men jaja!

Nu ska jag äta lite mat, för att sedan plugga på svenskan. Har redovisning imorgon!

Puss


Så här såg det ut när jag kom hem från skolan.


Det börjar närma sig 3:dje trappsteget nu..


Nu närmar sig kvällen..och det blir bara mer och mer.


Vore ju snällt om inte hela trädet försvinner under all snö..


Att man ser ut som ett snö monster, är något man måste ta nu för tiden!

Kommentarer

Postat av: Johan Kollberg

Publicerad 2010-02-02 23:36:36

Vårat gamla hus i bakgrunden! :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela