johannanataliegrimbeck

22 Decemer

Publicerad 2010-12-22 12:08:08 i Allmänt,

Ibland kommer det bara upp tankar och funderingar, det gjorde det inatt.
Både bra och dåliga.

Det finns så mycket jag ångrar, sådant jag gjort. Gått på så mycket,inte kunnat säga emot eller stopp. Utan man bara gör det, för att vara snäll och man tror det är rätt och allt kommer bli så bra. Men det blir inte bra alltid, det blir ofta fel, inte alltid, men oftast.

Det finns mycket jag skulle vilja gjort bättre, saker jag velat gjort sämre.
Men allt det är redan gjort och jag kan inte göra så mycket åt det mer än att lära sig av sina misstag.

Vilket på något sätt är bra. Att allt inte går som en pärlband. Det måste gå emot ibland också. Men kanske inte alltid.

Man vill få något tillbaka. Om man själv gett mycket, men får inget tillbaka känns det meningslöst och man känner sig dum. Att man gjort allt, men inte något litet tillbaka. Det är det som känns mest.
Man tänker att man inte ska göra om det, men efter ett kort tag.. så är man där igen. Man ger,ger och ger.
Det kan ta lång tid innan man får något tillbaka, men får man det så övervinner det allt som man gjort.
Och man blir glad, fortsätter och ger och ger. Tar lång tid innan något händer. Man får. Det tar lång tid, man väntar. Men det kommer inget. Utan man fortsätter och efter en lång tid inser man att man gör fel, att man är för snäll.
Kan vara små saker för någon annan men stora för en själv, så är det alltid.

Man tycker,vill eller känner inte alltid samma. Så enkelt är det. Eller så svårt är det?.
Det kan vara bra och dåligt, beror vad det handlar om.
Diskussioner blir det, tjafs blir det, tårar blir det,sömnlösa nätter blir det.
Men så vill man inte ha det, det blir bara så.
Man vill inte välja "fel" helt enkelt.

Jag har själv lärt mig att man måste lyssna på sig själv.
Man kan inte göra något som känns fel för en själv men bra för en annan.
Det sägs att man ska föja sitt hjärta, och visst det ska man kanske men det handlar mycket om magkänslan också.
Hjärtat kan vilja för mycket ibland.

Kärlek är lätt för en annan, svårt för en annan.
Det gäller bara att hitta rätt väg, fast att man kommer komma tillbaka flera gånger om.
Tid är det som behövs.

Och självklart sina vänner och familj.
Det är dom som vet hur man mår, det är dom som håller om en när man är knäckt och gråter som ett litet barn.
Det är dom som förstår.
Det är dom som behövs.
Ni är guld värda.

Första kärleken är alltid speciell, det var och är den för mig fortfarande.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela