johannanataliegrimbeck

14 December

Publicerad 2010-12-14 17:35:34 i Allmänt,

Hej!

Kom hem från skolan för en kort stundsen, åkte med Bäck´s pappa så slapp bussen,skönt.
Är det något man inte kommer sakna efter studenten så är det bussarna..
Det sägs ju nämligen att när man väl tagit studenten så saknar man skolan? men när man går i skolan vill man inget annat än studenten. 
Vi i rt2 pratade om det innan, de kommer gå fort dit..

Dagen har varit riktigt slapp, skönt!

Vi hade först en idrotts lektion med Oliver och Coffe, fun.
Därefter tog vi en välbehövlig dusch för att sedan åka buss till skolan och där lyssnade vi på en kvinna som jobbade på kvinno jouren,hon pratade om hennes jobb.
Vi kollade på en film och hon läste en kort berättelse.
Det handlade om våld som föregår i sitt egna hem.
Det var så sjukt intressant och det är mycket som man inte ser.. så många som utsätts för detta hemma. Hon berättade om saker hon varit med om, hur dom hjälper och vill stoppa våldet.
Mina öron stod rakt ut och man ville nästan inte att hon skulle sluta prata ...

Efter det hade vi Svenska men där hade vi betygsamtal. Inte alls för jobbig dag!

Vi fick även reda på att vi är lediga IMORGON och på TORSDAG, underbart!
Och på fredag har vi julavslutning med fackeltåg och solo sång i Varbergs Fästning.

Ikväll blir det mys med laget hemma hos Anki.
Ska leka lite och ha julklappsbytning... Presenten skulle börja på Ö .. lite svårt, men jag har hittat, får se vem som får denna fina klapp.

Linnea kommer till mig ikväll och sover jämte mig inatt ♥

Ha en bra kväll, det ska jag ha!


en lite äldre bild..

vill ha tillbaka mitt smycke.
det blev taget i omklädningsrummet.
vilket jag var grymt ledsen över.
det var speciellt.
Vackrast

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela