johannanataliegrimbeck

i skara

Publicerad 2009-05-09 20:44:15 i Allmänt,

Hejsan!

Nu sitter jag här hur mätt som helst, Jossan hade lagat middag till mig,mamma och Wengan ( jag hjälpte faktiskt också till lite) gott var det ialf, och nu är jag tröttis..tror jag deckar här på soffan snart!

Igår kom ialf jag och mamma hit + blixten, det blev en snabbis upp med väskorna till jossans lägenhet, och sen vidare till lokalen. Där fick jag lite skäll av tomas och john..att jag hade lite knas grejer på min cykel, så det slängde dom bort lika fort som jag blinkade..men det kanske hjälpte? drf det gick fort idag? men det kommer lite senare i inlägget..

Efter en kort stund slutade jossan, och vi tog på oss cykelkläder + regnjacka,för det regnade skapligt mycket här i hålan. Kajsa gjorde oss sällskap med. Det blev alltså min första träningsrunda här i Skara i ösregn och mycket blåst..men det gick det också. Svinblöta när vi kom hem igen bara, men sånt som hör till.

Efter träningen blev det dusch, och sedan mat. Sen blev det godisköp och sedan läggdags.

Idag blev det att gå upp ganska tidigt. Morgonpromenad med blixten, frukost,sedan åkte vi till lokalen,packade allt och drog vidare till Hjo där tävlingen skulle ske.

Körde banan, den var svin kort..2.2 tror jag den var? så det gick fort..

Sedan blev det start för mig, tog den. Sen var det 4 varv som återstod.  När vi kom in i mål blev jag lite utknuffad och kom lite skevt in i skogen..så låg sist ett tag. Men sedan fick jag och Hanna en lucka, och jag låg bakom henne. Men efter ett tag kännde jag att jag kunnde dra på snabbare, och sedan fick jag en större lucka till Hanna, och den höll ända in till mål.

Jag och Jan kom på att det var 2 årsen jag kom på 1a plats..inte på pallen alltså, utan först. Har ju vart så mkt strul med annat, så förra året fick jag inte en ända bra placering..men skönt att allt med knäna är borta, nu är det bara att ta igen den träningen som jag missade då...

Det känndes bra idag ialf, vilket var skönt. Det flöt bara på. Dock lite ont i ryggen, men det gick bra ändå och växlarna krånglade lite...men som sagt, det gick bra.

Resten av dagen har bestått av hejjande på alla andra med emma och erik.

Efter tävlingen körde vi till lokalen och tvättade och wengan hjälpte mig med min cykel som hade krånglat lite på tävlingen. Vilket han fixade väldigt fort,han är inte dålig.

Sen drog vi till ica, och sedan hem till han för jag skulle kika på lägenheten, och sen blev vi ju som sagt bjudna på kvällsmat här.

Nu har syster ställt fram lite glass som jag hade tänkt få ner i magen, sånt går alltid ner hur mätt man än är.
Och sedan ska vi iväg till oscar å kika på film.

Imorgon får jag sova längre, startar inte förrän halv 1 i Tidaholm.

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela