johannanataliegrimbeck

hemma

Publicerad 2009-03-11 21:26:33 i Allmänt,

hejjj! Har ju inte bloggat nu på länge, pga av klassresan i Branäs. Kan ialf berätta att det har vart riktigt roligt, har nog inte skrattat så mycket på lååång tid. Kan berätta lite vad som hänt. Vi åkte hemmifrån vid 10 i 6 i sön för att åka till skolan. Där stog bussen och när vi hade packat in allt och var redo för att åka, så startade inte bussen. Så det tog ett tag innan vi kom iväg, eller ah en halvtimma. Sen blev det bussresa för hela slanten. Jag satt ganska långt bak med becca bredvid mig, jag somnade en liten kortis på henne, men det blev för obekvämt i längden, så jag tog ett eget säte och kunde sova ett tag ialf. Sen funkade det inte mer, blir så sjukt åksjuk..så jag satt längst fram med mammi och lyssnade på musik ist. Hela resan tog runt 8h, tog ett bra tag när man då inte kunde sova, utan att man bara fick titta ut på en massa bilar och träd överallt. Men bra att man har kompisar att smsa med ialf :)! När vi kom fram packade vi upp, jag, isabell och jennie tog loftet i våran stuga, riktigt mysigt där uppe. Sen blev det bara att hämta ut skidorna och ut i backarna med en gång. Vädret var väldigt mulet, dimmigt och det snöade, men vi hade kul ändå. På kvällen blev det stug mys. Dom andra dagarna har inte vart så olik den första, utan det har vart skidåkning, både i backar och i offpist. Roligast var igår, när jag,jonis,adam,oliver och olvert åkte under gondolen, människorna trodde nog inte vi var riktigt kloka när vo körde under där som det bara fanns en massa sten, stockar och granar. Lite senare på dagen åkte även kakka med oss, men då var vi riktigt långt ut i skogen, där fanns bara en massa granar tätt intill varandra, men vi gjorde granarna lite gnipigare, för jag tror jag körde in i 10 granar eller något liknande och tappade skidorna, stavarna och vantarna och allt möjligt. Det tog jätte lång tid innan vi kom ut, men när vi väl kom ut skrattade vi bara åt allt som hänt. Dagarna har rullat på, visst har det hänt lite dumma saker också, inga kommentarer om vad men vi har haft det otrooooligt mysigt och roligt alla dagar. Bussresan idag gick mycket bättre, hade tagit tablett och hade även åksjuksarmband. Sov ett bra tag, sen bara myst med isabell vid/på mig och lyssnat på musik. Nu ska jag snart lägga mig, för imorgon börjar skolan som vanligt klockan 8, kan bli spännande. Nu har jag ont i halsen, hade det redan i sön och det har inte gått bort..och nu ringde Fredrik och ville att jag skulle spela match imorgon, får se hur mycker jag kan spela. Det är ju match på fredag också..mycket innebandy nu på slutet, men jag tackar inte nej för det är så grymt roligt. Men lite skönt när det tar slut ändå, så att cyklingen kommer igån. Bilder från Branäs kommer imorgon tror jag, en del ialf. För resten lägger jag ut på bdb.

Puss och godnatt från en trött johanna  ´v

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela