johannanataliegrimbeck

24 augusti

Publicerad 2009-08-24 16:13:57 i Allmänt,

Hejsan :)

Här sitter jag och tar det lugnt, lyssnar lite på musik å så.
Väntar på att mamma kommer hem, så kan jag fixa lite med mitt nya block å lite så där som jag ska ha med i skolan imorgon.

Skolan började ju som sagt imorse då.
Jag gick upp vid halv 7, det var faktiskt inte så jobbigt som jag hade trott, men det var nog bara för att man var lite spänd..!

Jag mötte upp Adam,Jonis och Jessica vid Fredriksson,vi gick till bussen där Emelie var. Väntade där ett tag.
Sen var det bara att åka till stationen och gå där i från till skolan. Tar ju max 5 min, så det är ju skönt.

Det är väldigt många som man kännde sen innan som ska gå på skolan, Men inte i samma linje då. Fast skolan är ju inte så stor, 3 våningar..varje linje har typ en våning var.. så man träffar ju alla andra ofta ändå :).

Vi gick till rummer där resten av klassen var, det var lite konstigt att tänka..att just dom ska man gå med i 3 år nudå, göra en massa saker tsm, åh sen studenten med dom..kännde ju inte en ända, bara Emelie då.

Jag och Emelie satt ju å små skrattade för oss själva så klart..vi kan inte riktigt vara tysta.. alla andra satt å titta rakt fram å vi tänkte typ "oh,tysta klassen"  och tänk vad tyst det skulle bli om vi inte skulle komma i samma klass?
Men som tur var så blev det ingen splittring på klassen, Dock så blev det "delning" av helften, då skulle man ha gympa och datorkunskap med dom. Vi kom inte i samma..men vi Emelie bytade till min. Så nu kommer vi ha samma lektioner tillsammans i 3 år, toppen!

Efter en stund så började jag snacka med tjejerna bakom..blev bara så.
Jag och Emelie gick runt med dom här tjejerna då, Madde och Jossan hette dom, super goa :)!

Sen så skulle vi gå ut lite i stan, då började vi snacka med 2 till, Elin och Vicki, fast elin var 92:a å Vicki 91:a.

Så då började alla vi snacka, bestämde oss för att ta mat/fika på blå dörren,så där satt vi och snacka om oss själva.
Härligt att man redan fått lite kompisar. Det underlättar ju lite.

Schemat var ändå helt OK, var ju inte så hemskt jobbigt.
Måndagar var goast, från 9-4 på kurorten, där vi bara kommer ha spa behandlingar, gott!

Jag tror jag kommer trivas riktigt bra, och linjen verkar super härlig.

Imorgon ska jag träffa emelie kvart i 7, för att sedan ta bussen 7.. det är tidigt..men det ska nog gå bra!

Träning och hälsa på mormor och morfar ( han har jag inte  träffat på månader) blir vell mat å fika där.

Puss puss ♥


Här är skolan.

Här också.

Här är där vi kommer ha all massage,ansiktsbehandlingar,nagelvård, träning osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela